Novinky

Novinky

          • Po stopách významných osobností - netradičná hodina

            Dňa 8. októbra navštívili žiaci 8. a 9. ročníka expozíciu hudobného skladateľa Jána Cikkera. Všetci sme očakávali, čo nás čaká. Boli sme prekvapení, že múzeum je v rodinnom dome,v krásnom prostredí nad hradom. Vstúpili sme do malej koncertnej miestnosti, kde nás čakali dve prívetivé dámy. Otvorili sme si naše poznámkové bloky a čakali sme na nové informácie. Čo - to sme vedeli, ale nebolo toho veľa. V múzeu sme  sa viac dozvedeli o živote J. Cikkera netradičným spôsobom. Dostali sme papier s otázkami a našou úlohou bolo, nájsť odpovede.  Sprievodkyňou zaujímavého programu bola pani Michalicová, ktorá pripravila tento originálny program. Zahrali sme sa na detektívov. Skúmali a hľadali sme správne  odpovede na rôzne otázky. Pokorne sme si prezerali starožitné predmety, nábytok, obrazy, posteľ, klavír, knižnicu, aby poznali správne odpovede na pripravené otázky. Z obyčajnej exkurzie sa stala zábavná hra. Osobne ma prekvapil veľmi príjemný prístup pani Michalicovej. Nebola to len sprievodkyňa, ale milá hostiteľka.
            Na záver, ako odmenu za našu prácu nám ponúkli skvelé občerstvenie. Desiatu v múzeu sme ešte nikdy nemali. 
            Každý si exkurziu pochvaľoval a určite by som ju opäť absolvovala nielen so spolužiačkami, ale aj so svojimi rodičmi.
             Ďakujeme aj pani učiteľkám a pracovníkom múzea sa skvelý deň. 
             
            Žiačka 9. A triedy Timea Martinková
                        
          • Otvorená hodina v 1.C

               V stredu 8.10.2014 sa ráno pred vyučovaním do I.C  nepoberali len deti, ale k mnohým z nich sa pridali aj rodičia. Prišli sa pozrieť, ako to v tej prvej triede chodí. Kto tam bol, videl i počul, že za mesiac sa deti stihli už všeličo naučiť.  Uložiť si veci, pripraviť si  pomôcky, vyznať sa v  kope zošitov, skladať  vety, slabikovať slová, rozoznať  a prečítať niektoré písmenká, poskladať ich do slabiky, písať perom, ukrývať písmenká do obrázkových hádaniek a všeličo iné ...

             A čo rodičia?   Okrem pozerania, pozorovania, usmievania a otvárania úst od úžasu, čo ich deti všetko dokážu , si  nielen zahrali hru s vetami a obrázkami, ale  tí najodvážnejší si po dlhom čase precvičili aj písanie písmen na tabuli.

                 

          • Návšteva čokoládovne

            V pondelok 6.10. boli žiaci 3.A na exkurzii v čokoládovni v Kittsee. Predstava čokoládovne lákala deti už v predstavách. Veď kto by nechcel ochutnať kopec čokolády a vidieť, ako sa na náš stôl dostane. Videli sme obrovské miešačky s tonami čokolády, linky, kde sa odlievajú čokoládové figúrky, chladničku, kde sa hodiny a hodiny chladí čokoláda a napokon prišla najlákavejšia časť exkurzie....ochutnávka. Všetky, teda skoro všetky druhy čokolády si deti mohli ochutnať. Iba tie, s prímesou alkoholu sme radšej nechali pre dospelých. ☺ Deti si čokoládu kúpili aj domov, aby neostali iba spomienky, ale aj dôkaz, že bolo dobre....že chutilo dobre.

            Pozrite si naše fotky kliknutím na obrázok:

          • Milé stretnutie po rokoch...

            Dobrý deň.

            Vážená pani riaditeľka Mgr. Mária Hronská,
               na zajtra, t.j. na pondelok 29.9. je naplánované stretnutie spolužiakov bývalej IX.B. triedy - školský rok 1964/65, ZDŠ ČA 46/A. Účasť na tomto stretnutí mi potvrdilo 22 spolužiakov, takže predpokladám, že v takomto počte skutočne aj prídeme.
               Obe naše bývalé učiteľky ( Anderzálová, Takáscová ) zo zdravotných dôvodov nakoniec odriekli svoju účasť - jedna má zlomenú ruku, druhá zase zlomený stavec na chrbtici, takže prídeme len my, bývalí žiaci Vašej školy.

               Všetkým som dal pokyn,aby prišli pred školu niečo pred 11:00 hod.,aby sme sa zhruba o 11:00 hod. mohli u Vás hlásiť.

               V škole by sme radi zotrvali tak zhruba do 13:30 - 13:45 hod.,pretože o 14:00 hod. máme naplánovaný spoločný obed v Club-restaurant na Lazaretskej ul., kde posedíme zrejme až do večera, keďže sme sa takmer 50 rokov nevideli, snáď sa spoznáme po tomto dlhšom časovom úseku .

               Sme radi, že nám teda umožníte si v jednej triede spoločne zaspomínať, a popri tom sme ochotní navštíviť aj Vašich žiakov v niektorej triede. Predpokladám teda, že väčšinu času budeme môcť stráviť spoločne v jednej triede, a podľa Vašich pokynov súčasne môžeme prísť aj do niektorej triedy medzi Vašich súčasných žiakov, môže to byť zaujímavý zážitok pre nich aj pre nás.

               Napriek zvláštnostiam dnešnej doby, pre ktorú je typický predovšetkým permanentný zhon, počítače, mobily, ako aj sociálne siete na internete, atď., si stále myslím, že základnú predstavu o svete, ľuďoch a našej spoločnosti poskytne človekovi aj dnes práve základná škola. A deväťročný zážitok postupného dozrievania dieťaťa v kolektíve triedy základnej školy predstavuje určite rozhodujúci faktor formovania mladého človeka. Dokonca si myslím, že ak aj v určitých prípadoch rodinné prostredie, v ktorom dieťa vyrastá, nie je ideálne, môže v takejto situácii práve základná škola dopĺňať a do určitej miery v pozitívnom význame slova aj nahrádzať výchovný účinok rodiny. Preto si aj dnes veľmi vážim, čo mi Vaša základná školy poskytla a opakovane sa v spomienkach vraciam do svojich školských čias, a rád spomínam na našich učiteľov aj spolužiakov.

               Teším sa na naše zajtrajšie stretnutie.

                S úctou MUDr.Ján Rak

              

          • Netradičné účelové cvičenie žiakov II.stupňa

            Dňa 29. a 30. septembra sa uskutočnila teoretická a praktická časť účelového cvičenia. V prvej teoretickej časti sa žiaci dozvedeli o spôsoboch záchrany ľudského života prostredníctvom inštruktorov – záchranárov. Tí najprv podali teóriu, previedli názorné ukážky, a potom sledovali žiakov, ktorí boli rozdelení do skupín, či správne predvedú stabilizovanú polohu, či správne vytiahnu poraneného z auta, či vedia ošetriť rany a zastaviť krvácanie. Pozorovali ich, ako si poradia s trojcípou šatkou, ako zabalia poraneného do izotermickej fólie. Oživenie človeka v bezvedomí si vyskúšali na špeciálnej figuríne. Súčasťou inštruktáže boli aj informácie o číslach záchrany. Ukážky a predvádzanie mali výbornú dynamiku, bola tam správna pracovná atmosféra.

            V praktickej časti účelového cvičenia mali žiaci možnosť sledovať ukážky ochrankárov Ministerstva vnútra SR. Pyrotechnické zásahy vzbudili rešpekt k ich práci. Ochrankári pútali pozornosť aj špeciálnym protivýbušninovým odevom, ktorý si chcel každý vyskúšať.

            Informácie, ktoré sa žiaci dozvedeli v priebehu dvoch dní, môžu zúročiť v praktickom živote. Možno už dnes sú medzi nami budúci záchranári či ochrankári a post záchrannej práce z 29. a 30. septembra sa stal pre nich inšpirujúcim.

            Bolo to skutočne netradičné účelové cvičenie.

             

            Triedna učiteľka 8. ročníka, R. Liptáková